Hae
Diiskuneiti

LIITTYMÄMYYJÄNÄ MIESVALTAISELLA ALALLA JA TESTISSÄ: MOI MOBIILI

*Sisältää mainoslinkkejä

Kukaan ei varmaan usko tätä kun sanon, mutta olin about kuusi vuotta yhteensä liittymänä myyjänä Sonera-, sekä Elisa Kaupassa. Suurin hämmästyksen aihe miesasiakkaiden keskuudessa oli yleensä se, että nainen myymässä teknologiaa – ei toimiva yhtälö. Monesti multa kysyttiin, että minkä koulutuksen mä olen käynyt, että olen päässyt työskentelemään ”miesten alalle”. Oli useita kertoja kun miesasiakas tuli mun tiskille ja pyysi saada miesmyyjän, koska ei uskonut naisen ymmärtävän näiden asioiden päälle. En kyllä ymmärrä vieläkään, että miksi nainen ei voisi ymmärtää kännyköiden, liittymien, nettiyhteyksien, kaapelikorttien ja modeemien päälle? Kaikkea oppii ja varsinkin nyky nuoriso on parasta liittymämyyjä ainesta, koska he ovat syntyneet teknologian keskelle. Olin onnekas, sillä minulla oli aivan parhaat työkaverit, jotka yleensä laittoivat jauhot epäilijöiden suihin ”kyllä meidän Diina tajuaa näistä enemmän kuin me”. Toivottavasti myös vanhat työnantajani Telia sekä Elisa tajuaa kuinka helmiä työntekijöitä heillä on ja pitävät heistä aina kiinni.


Onneksi ”miesten ala” on nykyisin muuttunut ja naisia näkee yhä enemmän operaattori-, ja kodinkoneliikkeiden myyjinä. Suomessa valtaosa bloggaajista on naisia ja olen sitä mieltä, että kyllä jokainen bloggaaja tarvitsee suhteellisen hyvät tekniset taidot, jotta osaa käyttää eri laitteita ja ohjelmia. Joten sanoisin, että kyllä me naiset aika hyvin hanskataan tietotekniset taidot vai mitä? 🙂


Minulla on ollut aina Soneran eli nykyisen Telian liittymä. Kun valmistuin ja lopetin työt liittymämyyjänä Sonera Kaupassa, niin halusin silti pitää Telian liittymän, koska minusta se oli  yksinkertaisesti paras. Tänä vuonna ryhdyin kuitenkin miettimään mistä oikeasti maksan ja mitä? Totesin, että maksan liikaa, koska en käytä minulle liittymäpakettiini kuuluvia suuria puhe-, ja tekstiviestipaketteja. Tällä hetkellä Telian vahvuus ”samalla hinnalla myös ulkomailla” ei myöskään hyödytä minua jos reissaan max. kaksi kertaa vuodessa ulkomailla. Nykyisin ulkomailla joka kahvilassa ja hotellissa on internet ja voin halutessani soittaa  ja  viestittää netin välityksellä rakkailleni.

Vinkki: kun olet ulkomailla ja vaikka nettiyhteyttä ei olisi käytössä, niin voit ottaa silti normaalisti valokuvia ja tehdä videoita ja lisätä ne myöhemmin saman päivän aikana Snapchattiin tai Instagramiin, kun olet taas nettiyhteyden äärellä 😉 

Kilpailutin vähän liittymiä ja valitettavasti en halua Saunalahden tai DNA:n liittymää, koska olen kuullut niistä liikaa huonoja kokemuksia tuttavilta. Eli vaihtoehtoja ei paljoa jäänyt ja totesin, että pidän siis Telian liittymän edelleenkin. Sitten tuli se päivä, kun sain uudelta ja kotimaiselta *Moi -mobiililta yhteydenoton. 

Miksi Moi?

  • Se on kotimainen! Suomi täyttää tänä vuonna 100-vuotta, joten ehdottomasti haluan tukea kotimaista yrittäjyyttä. Jos me suomalaiset emme auta kotimaista yrittäjyyttä, niin kuka sitten?
  • Edullisuus. Mä en tarvitse puhetta tai tekstiviestepaketteja, maksan niistä mielummin erikseen, kuin pidän paketit, joista maksan turhaan. Nykyisin on What’s App, jossa voi viestiä sekä soittaa, joten miksi tarttisin erillisiä paketteja. Mulle tärkeintä puhelimen käytössä on rajaton nettiyhteys ja Moilla se maksaa 12€ kuukaudessa. Puhelut ja tekstarit maksavat vain muutama kymmenen senttiä lisää. Toki Moi-mobiili tarjoaa myös puhe-, ja tekstiviestipaketteja jos sellaisia tarvitsee.
  • Ei laskuja! Laskut veloitetaan suoraan kortiltasi, joka laskutuskauden alussa.
  • Voit pitää saman numeron!
  • Mun Moissa näkee mitä olet kuukauden aika kuluttanut ja millainen liittymä on sinulle paras – et siis maksa turhasta.
  • Ainoa mikä harmitti liittymän vaihtamisessa oli Spotify Premium, joka mulla oli Telian kautta – no ei hätää, sen voi ostaa myös suoraan Spotifyltä!
  • Jos elämäntilanne muuttuu, niin liittymän voi vaihtaa, lopettaa tai siirtää koska tahansa – sillä Moi ei velvoita mihinkään pitkäaikaiseen sopimukseen.
  • Moi kertoo sivuillaan, etteivät he halua olla jätti operaattori, vaan he haluavat keskittyä siihen, että voivat antaa asiakkailleen juuri sitä mitä asiakkaat tarvitsevat – okei, eli tämä putosi minuun. Kaikki operaattorit jankuttavat aina asiakaslähtöisyydestä, mutta asiakkaiden toiveita ei kuitenkaan välttämättä toteuteta. Kuulin myös huhua, että Moi:n olisi alunperin perustaneet vanhat Soneralaiset, joten tunsin kuuluvani tähän perheeseen.

Moi tarjoaa juuri omiin tarpeisiin soveltuvan liittymän, mulle paras vaihtoehto oli pelkkä rajaton data 12€ + liittymämaksu 6€, koska käytän minuutteja ja tekstareita niin vähän, että voin maksaa niistä hyvin erikseen sen 0,055 minuutti / tekstari. Voit ottaa myös pelkän 6€ liittymän, joka sisältää valmiiksi 4 gigaa dataa. Tuo on hyvä esim. tablettiin, mutta itse jaan nettiä puhelimesta tai kodin langattomasta verkosta, koska käytän tablettia vain harvoin ja ainoastaan kotona.

Tiedän noin kuuden vuoden liittymämyyjä -kokemuksella liittymistä about kaiken, joten en puhu tässä nyt ihan puuta heinää. Jos sinäkin kiinnostuit liittymään kotimaiseen Moi -perheeseen, niin käy kurkkaamassa heidän liittymät *tästä. Annan itse suositteluni Moi-mobiilille ja toivon, että tämä uusi operaattori luo hyvää kilpailua suomen operaattori markkinoilla.

*Affiliate-linkki

 

 

12 kommenttia

  1. Meri kirjoitti:

    Kiitos jutusta, olen miettinyt jo pitkään liittymän vaihtoa. Asia on tuntunut epämiellyttävältä mutta nyt taisin löytää uuden liittymäni 😀

  2. Päivi kirjoitti:

    En tajunnut, että on kotimainen yritys tuo moi. No nyt pitää harkita lähteekö liittymä vaihtoon! 🙂

  3. Jokke kirjoitti:

    Itse en ala Moi:ta suosimaan, en sitten ikinä. Toimii DNA verkossa ja se on todella surkea! Itsellä Telia, eikä minua haittaa että on kansainvälinen operaattori, on siellä suomalaisia töissä myös, ei jätetä suomalaisia Telian työntekijöitäkään työttömiksi. 😉

  4. Markkinaakovaiei kirjoitti:

    Moi on sikamaisen hyvä vaan jos perhe jakaa netin. Kuus jäsentä, kuus simmiä ja pienet kulut. Kaksin taloudessa ja korkoa nettikäyttö taas halvempi + nopeempi melkein mistä vaan. Jos iso perhe jakaa datakatottoman netin https://www.talouteen.com/moi-mobiili-liittyma-uutuus/ josta kirjotetaan alkaa oleen sitten käyttöä säästölle. Tämäkin edellyttää siis mobiilidatakäyttöä. Puhepaketit ja muut erikseen. Meillä 9 vuotias käyttää dataa peleihin ja soittaa normaali pvm puhelinsoitolla. Koitettu painottaa säästöä mutta kyllä tuo laskussa näkyy. Moilla on mahdollisuudet säästöön jos kaikki perhe noudattaa pelisääntöjä mutta saunalahti ja dna nopeempia ja edullisempia. Potentiaalia tässä on ja konseptina uusi. Yritetään vielä vuoden loppuun mutta hidas netti 4G verkko vai ? ja DNA:n? hankala uskoa koska serkun 4G LTE DNALTA antaa paremman nopeuden heti meillä kotona vaikka teoriassa sama verkko. Huijaako liittymä vai mitä? Ihan mielenkiinnon vuoks vaan.

    • Jokke kirjoitti:

      Tuohon liittyen, kun sanoit että serkkusi saa paremman nopeuden kun sinä, voi johtua joko päätelaitteesta tai sinun liittymäpaketistasi. Myös sijainti voi vaikuttaa asiaan yllättävän paljon.

  5. vaahtosammutin kirjoitti:

    Hyvä liittymä mutta ulkomailla sairaan kallis. Ja puhun kaukomaista. Austrilia, Thaimaa ja Viekut. Joku 5 tekstaria, yks soitto (Suomi, kesto n. 5 min ). 20 Euron lisälasku. Tätä varten kai prepaidit keksitty mutta ei olis uskonu. ETA-alueella sitten halpa mutta kannattaa varoo.

  6. Pete kirjoitti:

    Kokemus Teliasta. Telia on laskuttanut sopimuksen vastaisesti minua. Asiasta on reklamoitu ja Telia ilmoitti, että laskut pitää maksaa ja että hyvittävät väärän laskutuksen tuleville laskuille. Näin ei sitten tapahtunut ja nyt kun kyselin asiaa uudelleen niin alla Telian virallinen tyhjentävä vastaus yli 100 eur ylimääräiseen laskutukseen. Sinne meni rahat. No oma moka kun luotin Teliaan.

    Telia: ”Maksamalla laskun olet sen sisällön hyväksynyt”

  7. Merja@TeliaPartio kirjoitti:

    Moi Pete!

    Jos laskutuksessa on virhe, tai se on palvelusopimuksen vastainen, se ilman muuta korjataan. Taustaa sen kummemmin tietämättä kuulostaisi siltä, että asiakaspalvelussa on ensin oletettu että kyseessä on virhe, mutta sitten reklamaatiokäsittelyn jälkeen todettu että veloitukset ovat aiheellisia.

    Jos haluat että asiaa selvitetään vielä tarkemmin meidän toimesta, tulethan juttelemaan esim. meidän chattiin tai jätä viestiä nettisivujemme kautta niin pyydetään vaikka sitten vielä tarkemmat perustelut miksi tähän on päädytty.

    //Merja@TeliaPartio
    http://www.telia.fi/asiakastuki/partio

  8. Jasu kirjoitti:

    Mielenkiintoista, rupesinkin heti miettimään omaa luurinkäyttöäni. Kyllä mäkin taidan turhasta maksaa, ja paljon!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *