Diiskuneiti

ALOITA LOMA JO LENTOKENTÄLLÄ: YÖPYMINEN HELSINKI-VANTAALLA

*Sisältää mainoslinkkejä

*Hotellihuone saatu alennettuun hintaan blogin kautta.

Kun edessä on aamulento ulkomaille, tarkoittaa se minulle aina aamuherätystä noin kello aikaan 01-02 aamuyöllä. Ensin taksikyyti Liedosta Turun linja-autoasemalle ja sieltä matka jatkuu bussilla kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Lentokentälle päästyä olo on aina super väsynyt, mutta en vain siltikään saa unta bussissa tai lentokoneessa. Kun lentokone laskeutuu kohteeseen ”lomafiilis” piristää vähän väsymystä, mutta yleensä majoituspaikassa ensimmäisenä minua kutsuu sänky ja muutaman tunnin päiväunet. Tämä on melkein aina mulle tuttu kaava aamulennoilla ja tuntuukin, että se ensimmäinen lomapäivä menee täysin hukkaan väsymyksen vuoksi.

Ostin matkamessuilta tammikuussa tarjousmatkan Kreetalle ja lentoajaksi osui tietenkin taas tuo ihana aamulento, jossa boarging oli jo kello 6:30. Juteltiin mieheni kanssa ennen matkaa siitä, kuinka uuvuttavia nuo aamulennot ovat molemmille ja aloimme katsomaan *Trivagon kautta hotelleja läheltä Helsinki-Vantaan lentokenttää. En uskonut silmiäni, kun löysin GLO Hotel Airportin ,joka siis sijaitsee Helsinki-Vantaan lentokentän sisällä turvatarkastuksen alapuolella. Päätimme varata hotellihuoneen GLO:sta ja se oli paras päätös ikinä. Helsinki-Vantaan lentokentän ympäristössä sijaitsee muitakin hotelleja, mutta GLO hotelli on ainoa joka sijaitsee lentokentän sisällä.

Lähdimme torstaina iltapäivällä Turusta junalla kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. On muuten todella mahtavaa, että nykysin myös junalla pääsee lentokentälle, sillä junassa on niin paljon mukavampi ja nopeampi matkustaa kuin bussilla. Vaihdoimme Pasilassa lentokentälle menevää junaa ja yhteensä matka Turusta junalla lentokentälle kesti noin parisen tuntia.

GLO Hotel Airport sijaitsee terminaali kakkosen alimmassa palvelukerroksessa hissien vieressä Cesar’s Little Italy -ravintolan vieressä. Juna saapui terminaali ykköseen, josta oli muutaman minuutin kävely matka GLO Hotelliin. Sisäänkirjautuminen hotelliin meni sutjakkaasti ja asiakaspalvelija oli meille todella mukava ja vastasi tarkasti kysymyksiimme. GLO antaa sisäänkirjautuessa aamupalakupongit, joilla pääsee syömään aamupalabuffan joko Cesar’siin tai O’Learys ravintolaan, joka sijaitsee lähtöporttien vieressä. Aamupala alkaa kello 6:00 ja me emme kerenneet sinne, koska boarding oli jo puoli seitsemältä. Saimme kuitenkin GLO:lta kupongit, joilla saimme hakea lentokentän kahvilasta kahvin, mehun ja croisantin. Gluteenittomana vaihtoehtona oli hedelmäsalaatti, jonka otin mukaan lentokoneeseen.

GLO hotellin vieressä sijaitsee Alepa, josta saa kätevästi haettua iltapalaa hotellihuoneeseen tai välipalaa lentokoneeseen. Muistakaa kuitenkin, että nesteitä ei saa viedä turvatarkastukseen, mutta syötäviä eväitä kyllä – eli vesipullot lentokoneeseen tulee ostaa vasta turvatarkastuksen jälkeen. GLO:n ympäristössä oli myös Starbucks, My Helsinki, Burger King, R-kioski, Hot Dog -ravintola sekä apteekki. Miehelläni oli vähän lämpöä ja nuhaa, joten sain haettua kätevästi apteekista hänelle Finrexiä ja itselleni matkalukemista R-kioskilta.

Kävimme illalla drinkeillä My Helsinki -baarissa ja mulla oli jotenkin niin hassu fiilis vaan hengailla lentokentällä ja miettisin, että yövytäänkö me siis oikeasti täällä. Hotellihuone oli todella upea ja tasokas ja vaikka huoneessa ei ollut ikkunoita, niin ei se haitannut ollenkaan. Parasta oli ehdottomasti pehmeä ja muhkea moottorisänky, joka oli siis todellista luksusta! Olin yllättynyt siitä, kuinka hiljaista huoneessa oli. Monessa hotellissa käytävän äänet kuuluvat huoneeseen, mutta meidän huoneeseen ei kuulunut pihaustakaan mikä tuntuu hassulta, kun viereltä nousee ja laskee kymmeniä ellei satoja lentokoneita ja terminaali on jatkuvasti täynnä ihmisiä. Hotellin aulassa on baari, jossa voi ottaa drinksut tai vaihtoehtoisesti voi mennä hotellin kuntosalille jumpalle.

Heräsimme aamulla viiden jälkeen ja joimme huoneessa pikakahvit ja söimme banaanit. Sitten vaan hampaiden pesu, vaatteet päälle ja viemään matkalaukut Finnairin baggage dropiin. Suosittelen, että hotelli kannattaa maksaa jo edellisenä iltana, koska aamuisin respassa saattaa olla hässäkkää, niin on helpompi jättää vain huoneen avain tiskille ja jatkaa matkaa. Lähtöselvitystiskit ja turvatarkastus sijaitsevat GLO hotellin yläkerrassa eli siis tyyliin minuutin matkan päässä hotellista. Käytäväyhteys on myös Terminaali 1:een, mutta sinne matkaa on hieman enemmän.

Mulla kävi tätä artikkelia kirjoittaessa mielessä, että jos olisimme lähteneet torstaina lentokentälle hieman aikaisemmalla junalla, niin oltaisiin voitu hyvin tehdä pieni retki Helsinkiin syömään ja katsomaan nähtävyyksiä, mutta enhän mä sitä tajunnut junamatkoja varatessa. Lentokenttä junalla pääsee kätevästi siis suoraan Helsinkiin ja takaisin lentokentälle noin puolessa tunnissa.

Mikä oli hotellissa parasta?

• Menet hotellista suoraan yläkertaa ja olet lähtöselvityksessä.
  • Saa nukkua pidempään, sillä aamiaisen voi ottaa mukaan lentokoneeseen.
  • Hotellin vieressä on ravintoloita, jossa voi nauttia illallista tai vaihtoehtoisesti iltapalaa voi hakea esim. Alepasta tai Burger Kingistä.
  • Finnair Plus jäsenyydellä saa 10% alen ”päivän parhaasta hinnasta” ja yöpyminen GLO:ssa kerryttää Finnair Plus-pisteitä.
  • Henkilökunta oli todella ystävällistä ja auttavaista.
  • Modernit hotellihuoneet ja mahtava äänieristys.
  • Moottorisänky oli ihan parasta!
  • Annan hotellille arvosanaksi 5/5 ja tänne tulen ehdottomasti myös uudelleen!

Oletko sinä koskaan yöpynyt Helsinki-Vantaan ainoassa lentokenttähotellissa vai miten järjestät saapumisen aamulennolle? Varaa oma lentokenttä yösi *tästä! PS. kurkkaa artikkeli Kreetan reissustamme täältä.

1. Jasu kirjoitti:

Aion todellakin hyödyntää tätä hotellia seuraavaksi, kun menen reissuun! Jyväskylästä on niin pitkä matka lentokentälle, etten todellakaan lähtisi aamulennolle yöllä ajelemaan. En olisi uskonut, että hotelli on noin upea. Oon aina jotenkin ajatellut, että lentokentän majoitusmahdollisuudet on motelli-tasoa. Olen ollut väärässä 😀

• Diiskuneiti kirjoitti:

Joo siis tämä GLO oli ihan luksus, eikä todellakaan mikään motellitason viritys 🙂 Tuonne kyllä menen uudestaankin!

2. Laura kirjoitti:

Toi on kyllä niin hyvä juttu, että lentokentältä löytyy myös hotelli. Helpottaa tosi paljon pidemmältä tulevia reissaajia! ☺️