Diiskuneiti

MINIREISSU HELSINKIIN + WEEKEND FESTIVAL

Ostettiin ystäväni kanssa yhden päivän liput Weekend Festivaaleille jo heti kesän alussa. Kesän aikana sitten sattuikin kaikkea mm. mun nivelrikko ja Janitalla rasitusmurtuma (ei ole vanhaksi tulemista), mutta päätettiin silti lähteä testamaan meidän tamppauskunto Weekendeille. Varasin meille junasta oman hytin, että saadaan höpötellä koko matka ihan rauhassa ja neiti Janitaa ei kuulunut ja olin jo paniikissa ehtiikö hän junaan. No hän ilmestyi minuutti ennen junan lähtöä eli aika tarkka ajoitus 😀

SOKOS HOTEL TRIPLA

Olin varannut meille hotellhuoneen Triplasta, koska festivaalit olivat Mäkkylässä, niin olin järkeillyt asian niin, että päästään Pasilasta kätevästi lähijunalla Mäkkylän asemalle. Oltiin respassa joskus puoli kolmen aikaa päivällä, mutta huonetta ei vielä saanut, joten mentiin hakemaan Picnistä uuniperunat. Palattiin uudelleen kolmen jälkeen respaan, niin siellä olikin sitten jäätävä jono ja meidän piti jonottaa uudelleen, että saatiin avainkortit huoneeseen, vaikka sisäänkirjaus oli jo tehty. Respassa oli tosi hyvä palvelu ja aula oli viihtyisä. Huoneemme sijaitsi 13. kerroksessa eli aika korkealla. Huone oli siisti ja skandinaavisesti sisustettu. Janita halusi nukkua päiväunet, joten pimensin huoneen ja menin itse vessaan meikkaamaan, että hän saa nukkua rauhassa. Herätin hänet jossain kohtaa ja alettiin valmistautua festivaaleille lähtemistä hitaasti, mutta varmasti 😀

Aamupala tarjoiltiin muistaakseni kuudennessa kerroksessa ja ruokasali oli todella iso ja siellä oli omat vessatkin. Aamupala oli runsas ja sieltä löytyi perinteisten juttujen lisäksi ihanaa mustikkapuuroa ja gluteenittomia karjalanpiirakoita. Tykkäsin, että tarjolla oli tuoreita hedelmiä ja varsinkin gluteeniton pöytä oli todella positiivinen yllätys, kun yleensä tottunut siihen, että hotellin gluteeniton tarjonta aamupalalla tarkoittaa riisikakkuja. Nyt tarjolla oli leivoksia, piirakoita, sämpylöitä, puuroa ja vaikka mitä. Mä olin infonnut jo varauksen yhteydessä, että haluan myöhäisen uloskirjautumisen jos se on mahdollista ja se onnistui paremmin kuin hyvin. Meillä oli huone käytössä kello kahteen saakka 10 euron lisämaksusta. Sokos Hotel Tripla oli oikein miellyttävä hotelli ja oli kiva kun se sijaitsi kauppakeskuksessa, niin pääsi helposti syömään ja ostoksille. Ehdottomasti menen varmasti Triplaan joskus uudestaankin.

WEEKEND FESTIVAL LAUANTAI

Meillä oli tavoitteena, että nähdään Weekendeillä Scooter, Hardwell ja David Guetta. Meillä oli pieniä ongelmia löytää oikea lähijuna ja ehdittiin nähdä Scooterin keikasta ehkä noin puolet. Mun mielestä juna-asemalta oli todella pitkä matka festivaali-alueelle tai sitten se vain tuntui siltä, kun oli tosi kuuma. Scooterin keikka oli aika kovaa settiä ja tämä oli nyt toinen kerta, kun Scooterin näin. Heidän keikat ovat kyllä aina kunnon jumppatunteja, vaikkakin tällä kertaa, en nivelerikon takia pystynyt ihan täysillä pomppimaan mukana.

Hardwell oli hyvä ja hänellä oli upea lavashow. Olin jo etukäteen katsonut Hardwellin Tomorrowland -setin, niin tiesin jo etukäteen millaista biisilistaa odottaa. Tykkäsin festivaalin koristeista ja palmuista. Ilmapiiri oli rento ja ystävällinen. Ostin koko illan aikana ehkä kaksi lasia viiniä, joten suhteellisen edulliseksi tuli tuo juomapuoli. Päälavan anniskelualue oli aivan tukossa, mutta toisella anniskelualueella oli hyvin tilaa. Ilmeisesti ensi vuonna Weekend Festival muuttuu K-18, juurikin tuon anniskelusysteemin takia. Mihinkään ei päässyt istumaan, joka oli ehkä hieman tuskallista itselleni, mutta yritin silti nauttia keikoista.

David Guetta oli lauantain pääesiintyjä ja hänen keikalla ei menoa ja meininkiä puuttunut. Be my lover -biisi oli mun ja Janitan odotetuin kappale ja kun se pärähti soimaan, niin seottiin totaalisesti. Guettalla oli reivivaloja, savukonetta, tulta ja show oli kunnon trance-settiä vanhoine ja uusine biiseineen. Festivaali sulkeutui keskiyöllä ja lähdettiin Guettan keikan loppupuolella kävelemään kohti juna-asemaa, ettei jäätäisi kauheaan ruuhkaan. Juna-asemalla käveltäessä kuultiin vielä hyvin Guettan loput biisit ja jammailtiin niitä siinä samalla kävellessä junalle.

REISSUN RUOKAILUT

Meidän koko reissun ruokailut hoitui Picnic -kahvilassa, se on ihan mun lemppari ollut jo vuosia. Turussa ei ole tällä hetkellä ainuttakaan Picnic -ravintolaa ja lähin sijaitsee Kauppakeskus Myllyssä Raisiossa. Triplassa oli Picnic ja haettiin sieltä ekana päivänä uuniperunat ja lähtöpäivänä salaatit. Festivaaleilta syötiin kebusaldet ja takaisin hotelliin tulessa käytiin Triplan 24/7 Alepassa hakemassa vettä, nakkeja, sipsejä ja jätskiä – kunnon jatkoeväät siis. Meidän piti kyllä lähteä Helsinkiin vielä johonkin drinkeille, mutta kummasti me mammat syötiin sängyssä vaan nakkeja ja päädyttiin aika nopeasti nukkumaan. Aamulla käytiin hotellin aamiaisella, mutta mulla oli vatsa niin kipeä, että jouduin poistumaan huoneeseen vaan sikiöasentoon. Kotimatkaa odotellessa syötiin Picnikissä vielä salaatit ja junassa rouskutettiin yöltä jääneitä sipsejä best 😀

SHOPPAILUT TRIPLASSA

Aamulla, kun olin selvinyt vatsakivuista niin lähdin yksin kiertelemään Triplaa. Janita jäi nukkumaan – momlife on ilmeisen rankkaa. Mulla oli päämääränä käydä Reserved -liikkeessä, koska sitä ei ole Turussa ja heidän mainoksia tulee mulle jatkuvasti somessa. Reserved oli kyllä iso pettymys, ei siellä ollut Nalle Puh -kumisaappaita eikä Pusheen -sateenvarjoa mitä mulle oli kovin mainostettu. Itseasiassa en ostanut sieltä yhtään mitään. Sinsaystä löysin kauniin syyskranssin oveen, Croppista ostin tuliaiseksi miehelle kalsareita ja itselleni Disneyn -sukkia. Mangosta ostin kauniin pitkähihaisen mekon ja siinä mun shoppailut sitten olikin. Hain vielä smoothien ja palasin takaisin hotellihuoneeseen pakkaamaan kamat kasaan.

Tämmöiset minireissut ovat aina ihania. Mun Instagramista löytyy tästä reissusta oma minivlogi Reels-videon muodossa ja sen voi katsoa tästä 🙂