Diiskuneiti

PÄÄSIÄINEN MERELLÄ – RISTEILYN HUUMAA

Lähdettiin kiirastorstaina ystäväni kanssa risteilylle Turusta ja laivana oli Siljan Baltic Princess. Korkattiin laivaan pääsyä odotellessa terassikausi, kun juotiin seltzerit suljetun kolmas linja terassilla. Oltiin siis ihan menossa kyseiseen ravintolaan, mutta se olikin kiinni ja onneksi mulla oli matkalaukussa kaksi taskulämmintä seltzeriä yammyy. Aika moni ohikulkija ilmeisesti kadehti meidän terassihetkeä, kun kaikki tulivat kokeilemaan onko ravintolan ovi auki. Lopuksi alettiin jo kaikille sanomaan ”se on kiinni” 😀

Laivaan pääsyn jälkeen mentiin heti buffaan syömään. Jonot olivat ihan jäätävät ja suosiolla odoteltiin joku puoli tuntia, että nälkäisimmät saivat ensin ruokaa ja juotiin sillä aikaa valkkaria. Lopulta päästiin hakemaan ruokaa ja mun vakiojutut laivan buffeteissa ovat aina caesar-salaatti ja uunilohi. Kyllä siinä tuli kaikkea muutakin maisteltua, todeten että kyllä se salaatti ja uunilohi on vaan parasta 😀 Mä en ikinä ota jälkkäripöydästä mitään, koska en vaan ole ikinä välittänyt jälkkäreistä. Joskus haen jotain juustoja, mutta yleensä ällöttää, kun ne on ihan muussattuja ja turmeltuja. Ystävä veti jälkkäreitä ja samalla mä söin hänen ruokalautaselta paahtopaistia 😀

Syömisen jälkeen haettiin Taxfreesta viinipullot. Torstai-lauantai lähdöillä on aina voimassa rajoitus, että lähtöpäivänä Taxfreestä saa ostaa vain pullon viiniä tai 6 mietoa juomaa per henkilö. No mä valkkasin valkkarin ja ystäväni skumpan ja juotiin niitä hytissä samalla, kun meikkailtiin. Onneksi sitä on muuten oppinut syömään sillä tapaa, ettei vedä enää nykyään buffassa ihan ähkyjä. Muistan monta reissua, kun buffan jälkeen on maattu hytissä johonkin keskiyöhön saakka, kun ei ole pystynyt edes lasillista viiniä saamaan alas 😀

Kun päästiin hytistä liikkeelle, treffattiin mun työkaveri (pomo), joka oli myös samalla laivalla miehensä kanssa. Istuttiin heidän kanssa iltaa, juoruttiin ja tanssittiin. Kun he lähtivät nukkumaan, niin me jatkettiin vielä ystävän kanssa yökerhoon joka oli kyllä virhe, koska oltiin jo aivan valmiita nukkumaan. Heräsin joskus 9 aikaan aamulla, mutta sain luuni ylös sängystä vasta 12 aikaan. Ystävälläni oli hieman ”matkapahoinvointia” ja hän jäi lepäilemään, kun mä lähdin metsästämään kahvia. Löysin Fastlanesta Starbucks-kahvikoneen ja otin ison latten. Myyjältä kysyin onko heillä jotain gluteenitonta leipää ja hän kaivoi mulle jääkaapista täytetyn glutti-patongin. Siinä sitten söin yksin yhden aikaa päivällä aamupalaa merta ihaillen.

Syömisen jälkeen päätin, että haluan ostaa itselleni jotain kivaa pääsiäisen kunniaksi ja löysinkin kosmetiikkakaupasta Ritualsin pääsiäismunan. Siinä oli joku kolhu ja sain siitä -20% alennusta ja hintaa munalle jäi vain 25 euroa. Munan sisällä oli Ritualsin vartalovoide, suihkuvaahto ja bodymist. Tein munan avauksesta unboxingin Instagramiin ja sen voi katsoa tästä. Ostin myös sheetmaskeja, Napille uuden lelun ja valkkaria. Sekä kissavahdille vähän karkkia ja lonkeroa tuliaiseksi.

Loppuajaksi liityin työkaverin seuraan humppabaariin ja yhden lasin viiniä ehdin juoda ennen kuin laiva olikin jo satamassa. Täytyy kyllä sanoa, että nuo uudet Baltic Princesin lähtö-, ja saapumisajat ovat ihan huiput. Laiva lähtee aikaisemmin illalla ja tulee Turun satamaan takaisin jo 16:30. En ole oikein mikään yön yli risteilyiden fani, mutta näillä lähtö-, ja saapumisajoilla tämä menetteli – eikä se seuraava päivä tuntunut tuhottoman pitkältä (tosin heräsinkin niin myöhään, ettei aikaa paljon jäänyt) 😀

Ihan tosi vähän tuli otettua mitään kuvia ja itsestäni ei löytynyt ainuttakaan kuvaa. Sen sijaan otin paljon videoita ja matkasta löytyy minivlogi, jonka voi kurkata tästä. Kiitos risteily seurasta Pauliina ja Eve. Jos tämän luettua risteilyhalut heräsi niin varaa oma matkasi tästä 🙂

SEURAA DIISKUNEITI-BLOGIA:

Diiskuneiti Instagram

Diiskuneiti Facebook

Follow my blog with Bloglovin

LUE MYÖS:

PIRISTÄ KOTIA MUUMITEKSTIILEILLÄ – MUN VIISI SUOSIKKIA

JUORUJA JA DRAAMAA JO 30-VUOTTA

MUN SUOSIKKI ARKIRUOAT TÄLLÄ HETKELLÄ + RESEPTIT (GLUTEENITON JA VHH)