Diiskuneiti

KAATOSADETTA JA MYRSKYÄ PAKOON NAANTALIN KYLPYLÄÄN

*Sisältää mainoslinkkejä

Elokuussa oli ihan kauhea sää – yleensä elokuu on aina vielä tosi lämmin ja aurinkoinen, mutta tänä vuonna syksy alkoikin jo elokuussa. Miehelläni oli tietenkin kesäloma juuri elokuussa ja vettä satoi melkein joka päivä. Miehen viimeisellä lomaviikolla varattiin extemporena huone *Naantalin kylpylästä ja seuraavana päivänä lähdettiin kauheassa syysmyrkyssä ajamaan kohti Naantalia. Oltiin kolmen aikaan kylpylän parkkipaikalla ja taivaalta tuli vettä niin kaatamalla, että oltiin läpimärkiä juostessamme parkkikselta kylpylän respaan 😀

Kahden hengen huone maksoi arkipäivänä 140  ja hintaan kuului spa-osaston käyttö, huone sekä aamupala. Tämä oli meille molemmille ensimmäisen kerta Naantalin kylpylässä ja täytyy kyllä sanoa, että hotellin tullessa aula oli aika hulppean näköinen kultaisine palmupylväineen. Huoneemme sijaitsi merelle päin ja ikkunat sai hauskasti kokonaan auki. Vaihdettiin uikkarit ja kylpytakit päälle ja syötiin huoneessa vähän välipalaa ja korkattiin skumppa. Meillä oli niinkin luksus-eväät, kuin kaupasta ostetut valmis-salaatit.

SPA-OSASTO

*Spa-osastolle pääsee kätevästi suoraan hissillä ja huoneessa oli maksuttomat tossut, joilla voi tassutella kylpylään. Itselläni oli mukana omat släpärit, koska viimeksi Ruissalon kylpylässä tossut olivat maksulliset, mikä on hassua, koska kyseessä on sama hotelliketju. Suihku-, ja saunaosasto on Ruissalon kylpylään verrattuna paljon suurempi ja siellä on normaalin saunan lisäksi myös turkkilainen höyrysauna. Myös allasosasto on tuplaten suurempi. Spa-osastolta löytyy yhteensä viisi allasta, joista oma lempparini oli ehdottomasti lämmitetty ulkoallas. Siellä oli ihana lillua kaatosateen piiskatessa kasvoja ja hiuksia 😀 Ison virkistysaltaan vesi oli niin kylmää, että sinne en uskaltanut pulahtaa ollenkaan. Pore-altaat olivat ihania ja pidin erityisesti roomalaisesta altaasta, joka sijaitsi kauniin tähtikupolin alla hämärässä huoneessa.

Altaat:

• Lämmitetty perinteinen poreallas virkistys altaan yhteydessä.
  • Roomalainen poreallas tähtikupolin alla.
  • Lämmitetty ulkoallas.
  • Virkistysallas.
  • Terapia-allas.

Spa-osaston yhteydestä löytyy kuntosali, kauneuskeskus, parturi-kampaamo ja toki kylpylästä on mahdollista varata erilaisia hierontoja ja kauneushoitoja. Altailla sijaitsee allasbaari, josta voi tilata kätevästi ruokaa ja juomaa huoneen laskuun, joten spa-osastolle ei tarvi kuljettaa rahaa mukaan. Itse nauttisin kesän viimeisen Aperol Spritzin allasbaarista ja ai että sitä siemailessa tuntui kun olisi etelässä altaan reunalla istuen.

RAVINTOLAT ja aamupala

Naantalin kylpylästä löytyy yhteensä kolme *ruokaravintolaa, kahvila ja baareja. *Rucola on italialainen ravintola, *Thai Gardenista saa aasialaista ruokaa ja *Le Soleil on buffet-ravintola. Kannattaa muuten aina tehdä pöytävaraus kylpylän omiin ravintoiloihin, että pääsee varmasti syömään. Kun oltiin uitu ja saunottu muutama tunti palattiin takaisin huoneeseen ja käytiin suihkussa. Mun mielestä kylpylässä on kivempi suihkutella rauhassa omassa huoneessa, kuin spa-osaston yleisellä suihkuosastolla. Suihkun jälkeen alettiin miettiä mihin haluttaisiin mennä syömään. Itse olisi halunnut mennä johonkin ravintolaan Naantalin keskustaan, mutta kovan myrskyn vuoksi päätettiin jäädä illalliselle kylpylään. Ei tietenkään oltu tehty pöytävarausta etukäteen ja ainoa ravintola jonne mahduttiin oli buffet-ravintola Le Soileil. Siellä oli meidän lisäksi vain kaksi ihmistä ja ajateltiin, että onkohan paikka niin huono ettei kukaan ole uskaltanut sinne syömään 😀 Buffet maksoi 39,90 per aikuinen ja siihen ei kuulunut ruokajuomia vaan ne maksettiin erikseen. Me tykättiin buffetista ihan älyttömästi ja sain kätevästi koottua itselleni hyvät setit keto-ruokaa. Valikoima oli todella runsas ja hyvä – joten ehdottomasti voi suositella illallisbuffaa teillekin.

Ruokailun jälkeen käytiin vielä aulabaareissa drinkeillä. Koronan vuoksi baari meni jo kympiltä kiinni, niin mekin hipsittiin siitä suoraan huoneeseen unille. Mä nukahdin välittömästi kun pääsin sänkyyn – joten selvästi lilluminen kylpylässä ja kunnon illallinen teki terää. Aamulla herättiin herätyskellon soidessa ja lähdettiin aamupalalle. Aamupala tarjoiltiin buffet-ravintolassa ja aamiaisella olikin melkoinen vilske ja ruuhka. Mulle iloinen yllätys aamiaisessa oli se, että tarjolla oli mm. chia-puuroa, paljon erilaisia hedelmiä ja marjoja. Mulla oli vatsa vielä aamullakin aika täynnä illallisesta, joten syöminen painottui aikalailla vaan hedelmiin, kurkkuihin ja pekoniin. Mies jaksoi kyllä mättää vaikka ja mitä haha 😀

Aamupalan jälkeen vaihdettiin uikkarit päälle ja mentiin vielä rentoutumaan altaille ja saunaan. Huone piti luovuttaa kahdeltatoista, jonka jälkeen hurautettiin takaisin kotiin. Oltaisiin menty vielä kahville Naantalin keskustaan, mutta koska ilma oli niin tylsä, niin mentiin suoraan kotiin. Oli kyllä niin rentoutunut olo, kun pääsi vielä aamullakin saunaan ja uimaan – ai että!

TEKEMISTÄ

Naantalin kylpylä on täydellinen paikka rentoutua ja nauttia ripauksesta luksusta. Jos aikaa on, niin päivän saa helposti kulumaan Naantalin keskustaa tutkiessa. Kylpylästä on kävelymatka keskustaan ja hotellista on mahdollista vuokrata esim. polkupyöriä ja skuutteja. Naantalin keskustan kautta pääsee Muumimaailmaan ja keskusta on täynnä toistaan ihanempia ravintoloita. Oma ikisuosikkini on Luostarin puutarha joka on kirjaimellisesti upea vehreä keidas keskellä keskustaa. Keskustassa on myös uima-ranta ja kesäisin kannattaa vierailla rannan suloisissa putiikeissa ja Muumi-kaupassa.

Itse kylpylässä on mahdollista pelata minigolffia ja kannattaa kurkata myös kylpylän oma viihdekalenteri, sillä Naantalin kylpylässä käy paljon esiintymässä tunnettuja artisteja. Lapsille löytyy oma leikkihuone ja kesäisin kylpylän alueella voi pelata minigoffia, tennistä ja lentopalloa. Kylpylältä lähtee upea lenkkipolku joka johdattaa rantoja pitkin suoraan Naantalin vanhaankaupunkiin. Talvella kylpylästä voi lainata pulkkia joilla voi laskea mäkeä. Talvisin merelle aurataan myös luistelubaana ja kylpylän läheltä löytyy hiihtolatuja.

OMAT FIILIKSET RUISSALON KYLPYLÄSTÄ

Mä tykkäsin kovasti Naantalin kylpylästä verrattuna esim. Ruissalon kylpylään. Naantalin kylpylä oli paljon suurempi, modernimpi ja siellä oli vaikka mitä tekemistä ja hyvä ravintolatarjonta. Huoneet olivat siistejä, tosin meidän huoneessa ei ollut ilmastointia ja siellä oli aika kuuma. Henkilökunta oli extra-ystävällistä ja ehdottomasti tulen varmasti vierailemaan kylpylässä toisekin. Naantalin Kylpylä on valittu Suomen parhaaksi hotelliksi jo kahtena vuonna peräkkäin kansainvälisessä World Travel Awards -gaalassa ja en kyllä yhtään ihmettele, että miksi 🙂

Oletko sinä käynyt Naantalin kylpylässä ja mitä pidit?

Varaa oma kylpylälomasi *tästä!

SEURAA DIISKUNEITI-BLOGIA:

TESTISSÄ: UUSI SOKOS HOTEL WIKLUND + VINKKEJÄ TURKUUN MATKUSTAVILLE

SUOSIKKIPAIKKANI TURUSSA * 7

1. villananna kirjoitti:

Naanatalin kylpylässä olen viimeksi ollut 80 -luvulla. Ehkä olisi korkea aika käydä uudelleen. On näköjään sen verran muuttunut ulkonäkö.

2. Mira / Blinger shimmer -blogi kirjoitti:

Ihana pakoretki. Itse en ole liiemmin kylpylöissä käynyt 😀

3. Jasmin kirjoitti:

Munki miehellä oli loma elokuussa ja se oli ihan vihanen ku oli nii huonot säät! Oi mäki haluun kylpylään, ihanat kuvat! <3