TESTISSÄ: UUDET CLOETTA BITE VÄLIPALAPATUKAT
*PATUKAT SAATU: CLOETTA.
Välipalat kulkevat usein koululaisten, urheilijoiden ja työssäkäyvien ihmisten mukana. Itselläni työmatkoihin kuluu noin 1,5 tuntia per suunta ja minulle on todella tärkeää, että välipalat ovat sellaisia, joita ei tarvitse säilyttää kylmässä ja niiden pitää olla ovat kevyitä-, pieniä ja helppoa kuljettaa. Myös se, että välipala on terveellistä, on minulle tärkeää, sillä muutenhan söisin joka päivä välipalana vaikka suklaata. Tosi usein mulla on mukana banaaneja, mutta ne aina välillä unohtuu laukkuun ja joka viikko laukun pohjalta löytyy haiseva ja musta banaani. Käykö kenellekään muille tätä? 😀
Töihin on helppo ottaa mukaan raejuustoa, rahkaa yms. jotka saa töissä jääkaappiin. Minulle kuitenkin ongelmaa teettävät aina työmatkat kotiin, sillä töiden jälkeen on kamala nälkä ja käyttäisin työmatkasta mielelläni aikaa syömiseen, mutta täällä Turun kaupunginliikenteen busseissa ei saa syödä. Eli välipalan on oltava huomaamaton, ettei kuski näe kun syön. Olenko nyt ihan rikollinen kuin sanoin, että syön bussissa 😀
Sain tosiaan testiin Cloetalta uusia BITE-välipalapatukoita, joissa osa sokereista on korvattu oikealla hedelmämehulla. Koska hedelmä-, ja suklaapatukat tuntuvat olevan suomalaisten suosituimpia välipaloja, niin Cloetta päätti kokeilla ja yhdistää nämä kaksi raaka-ainetta. Uudet BITE-patukat sisältävät siemeniä, mysliä, pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Patukat ovat saatu pysymään koossa hedelmämehulla ja patukan päällinen on maitosuklaata. Patukat sisältävät melkein 60 % hedelmää ja sen lisäksi vielä mysliä. Olen nyt pari kuukautta kantanut näitä patukoita mukana työmatkoilla ja voin kyllä suositella, koska nämä ovat super hyviä ja kaloreita on suurin piirtein saman verran kuin isossa banaanissa. En tietenkään väitä, että nämä olisivat terveellisimpiä kuin banaanit, mutta todella mukavaa vaihtelua mukana kannettaviin välipaloihin. Nämä ei sotke ja myöskään bussikuski ei ole ainakaan vielä huomannut, kun olen patukkaa takapenkillä mussuttanut 🙂
FRUITY BITE KARPALO
Sisältää: omenaa, karpaloita, ananasta, rusinoita, riisiä, omenaa, sitruunaa, manteleita, auringonkukkaöljyä, maitosuklaata.
Paino: 30 grammaa
Kalorit: 122,7 kcal
Makutesti: tämä on mun lemppari näistä patukoista, ihan sairaan hyvää! Patukka on makea, mutta ei kuitenkaan liian makea mun makuun. Maistuu kahvin kanssa taivaalliselta. Olen käyttänyt tätä myös välillä herkkujen korvikkeena.
FRUITY BITE APRIKOOSI
Sisältää: Mysliä, omenaa, aprikoosia, rusinoita, riisiä, omenaa, palmurasvaa, manteleita, sitruunaa, maitosuklaata.
Paino: 30 grammaa
Kalorit: 118,5 kcal
Makutesti: todella makeahko ja maistuu ihan aprikoosilta, hyvää! Tämä oli patukoista toiseksi parhain.
MYSLI BITE SIEMENET
Sisältää: omenaa, riisiä, auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, pellavansiemeniä, palmurasvaa, vadelmaa, sitruunaa, manteleita, maitosuklaata.
Paino: 30 grammaa
Kalorit: 133,5 kcal
Makutesti: verrattuna karpaloon ja aprikoosiin tämä ei ollut niin makea. Maku oli hieman raikkaampi ja siemenet maistuvat tosi hyvältä maitosuklaan kanssa.
MYSLI BITE PÄHKINÄT
Sisältää: omenaa, hasselpähkinöitä, manteleita, kaakaovoita, karpaloita, sitruunaa, maitosuklaata, palmu- ja shea-rasvaa.
Paino: 30 grammaa
Kalorit: 132,9 kcal
Makutesti: Ei ole makea ja on vähän kuivahko, mutta ei kuitenkaan jää kurkkuun kiinni. Jos ei halua liian makeaa patukkaa, niin valitsisin tämän. Maistuu erityisen hyvältä lämpimän teen kanssa!
HUOMIOITA:
- Ei ole gluteeniton eikä maidoton.
- Olen aina vältellyt myslipatukoita, koska ne ovat aina niin kuivia ja jäävät kurkkuun kiinni. Nämä Cloetan patukat olivat todella positiivinen yllätys ja mursi inhotukseni myslipatukoihin.
- Patukat ovat saaneet UTZ-merkin eli maitosuklaaseen käytetty kaakao on tuotettu vastuullisesti ihmisten ja ympäristön hyvinvoinnista johtuen.
- Sokereita ei ole korvattu aspartaamilla yms. mikä on vain hyvä asia! Hedelmämehuista ja maitosuklaasta tuleva sokeri on terveellisempää, vaikka ei kaloritonta. Testaa vaikka: kaada muurahaispesään sokeria ja sen jälkeen aspartaamia 😉
Oletteko te nähneet näitä uutuuksia jo kaupoissa tai oletteko maistaneet näitä? Mun lemppari on ehdottomasti karpalo, joka menee ihan suklaapatukasta 🙂
MITÄ JOS MÄ EN PÄÄSEKKÄÄN KOSKAAN NAIMISIIN?
*MESSULIPUT SAATU BLOGIN KAUTTA.
Nyt alkaa selkeästi tulemaan se ikä, kun kaverit ympärillä kihlautuu, menee naimisiin ja perustaa perheen. Mulle tollaset ajatukset tuntuu vielä tosi kaukaisilta, vaikka olenkin pikkutytöstä saakka unelmoinut omista häistä. Vein viikonloppuna juuri kihlautuneen ystäväni Turun häämessuille Logomoon ja siellä häätouhujen keskellä mulle heräsi karmea ajatus – mitä jos mä en koskaan pääse naimisiin? Entä jos kukaan ei koskaan tuu kosimaan mua? Tämä ajatus tuli ehkä siitä, kun melkein jokainen messuilla ollut yritys kysyi ”menetkö tänä vai ensi vuonna naimisiin” -Ööö, no en oo menossa, mutta kaveri menee 😀
Olen monesti jutellut miesten kanssa avioliitosta ja monella on tuntunut olevan mielipiteenä se, ettei halua välttämättä koskaan naimisiin, koska naimisiin meno pilaa kaiken? Minähän tietenkin naisena olen miettinyt, että niinpä niin, se ei vaan halua naimisiin just mun kanssa 😀
Miksi naisille naimisiinmeno on paljon tärkeämpää kuin miehille? Tajuaako miehet, että jos mennään kihloihin, niin se tarkoittaa lupausta avioliitosta. Ja miksi naimisiinmeno muka pilaisi kaiken? Avioliitto tarkoittaa ainakin mulle sitä, että sitoudutaan rakastamaan ja pitämään huolta toisesta ihmisestä kuolemaan saakka. Mä ainakin koen, että avioliitto on päätös siitä, että olen valinnut loppuelämäkseni yhden kumppanin ja sen yhden kanssa vietetään ihana loppuelämä yhdessä.
Avioliitto tarkoittaa yleensä myös sitä, että naimisiinmenon jälkeen kaikki on yhteistä ja minun mielestäni jokin turva eron varalle täytyy olla ja sen vuoksi olen avioehdon kannalla. Minusta avioehto on järkevä vaihtoehto, ettei erotilanteessa toinen osapuoli kahmi toisen omaisuutta. Minusta on kaksinaamaista ajatella että ”ei me tarvita avioehtoa, koska eihän erota ikinä”. Oppiiko toista tuntemaan koskaan niin hyvin, että tietäisi ettei varmasti tulisi koskaan eroa? Minä olen avioehdon kannalla ihan molempien osapuolien kannalta, mun mielestä olisi lähinnä tyhmää jättää tekemättä avioehto. Mun mielestä avioehtoon ei kannata missään nimessä sekoittaa tunteita, vaan ajatella se sillä tavalla, ettei erotilanteessa mies voisi viedä puolia minun omaisuudestani.
Se, että mä en ole VIELÄ sitoutunut loppuelämäksi kenenkään kanssa tarkoittaa mulle sitä, että mä voin tehdä asioita paljon vapaammin. Mä voin hakea töitä ulkomailta ja matkustella. Mutta mitä jos nyt tuntuukin siltä, että haluan naimisiin, ostaa omakotitalon ja perustaa perheen? Siinä tapauksessa oon sitä mieltä, että vanhoillisia perinteitä voi rikkoa ja nainen voi myös itse kosia! Jos saat rukkaset, niin sitten mies ei ollut sulle se oikea 😀
Mä haluan, että naimisiin mennään siksi, että molemmat haluavat sitä, että kahdesta ihmisestä tulee yhteisellä päätöksellä ME. Monet pariskunnat eivät välttämättä halua koskaan naimisiin tai perustaa perhettä ja haluavat nauttia maanpäällisestä ajastaan kahdestaan, ja se on mun mielestä ihan fine, mutta mä kyllä silti haluaisin joskus naimisiin 😀 Olen todella onnellinen mun ystävien puolesta, jotka ovat kihlautuneet, menneet naimisiin ja perustaneet perheen – ihan huikeeta. Ystävien onnea on ihana seurata ja sitä tulee itsekkin samalla onnelliseksi, kun toisilla menee hyvin. Toisten menestys ei ole sun tappio, vaan päin vastoin. Älkää olko kateellisia, kateus on pahin synti.
Pyöriessäni Turun häämessuilla ja miettiessäni näitä avioliitto -asioita, mulle tuli vain lähinnä onnellinen olo siitä, että mun ystäviä on menossa naimisiin ja mäkin ehkä pääsen joskus naimisiin ja kaikki on ihanaa…häät ovat ihania! Bongasin häämessuilta vaikka mitä kiinnostavia ja inspiroivia juttuja ja tässä tulee mun TOP 5 Turun häämessujen messutärpit 🙂
TOP 5 PARHAAT MESSUTÄRPIT
- Grooven maksuttomat pikakampaukset! Muista varata aika heti kun saavut messuille. Me ei tajuttu ja sen takia ei päästy, koska ei jaksettu odottaa paria tuntia.
- Kauniit & Ruskeat maksuttomat pikameikit.
- Uskomattomasta pallopuodista voi varata polttareihin ilmapallokurssin, jossa opetellaan täyttelemään erikoisempia ilmapallo -kokonaisuuksia. Tätä on pakko päästä joskus testaamaan!
- Kukkatalo Bronco: upeita kukkasia ja paikan päältä voi ostaa kukkia myös kotiin messuhinnoin.
- Hus Lindmanin herkkumaistiaiset kruunasivat messupäivän.
TOP 5 PARHAAT MESSUTARJOUKSET
- Naantalin kylpylä: yhden vuorokauden lemmenloma kaikkine lisukkeineen 250€.
- Ahoska Catering: varausten tekijöille iltapala veloituksetta 100 hengelle.
- Kukkakauppa Bronco: morsiuskimpun tilaajalle heittokimppu kaupan päälle.
- Uskomaton pallopuoti: Ilmapallojen päästö taivaalle (100 ilmapalloa) -30% eli 105€.
- Kultaranta Resort: häiden varaajalle hääsviitti kaupan päälle.
PS. Turun häämessut ovat käynnissä vielä huomenna sunnuntainakin!
”Ever thine,
Ever mine,
Ever ours.”
– Ludwig Van Beethoven


0











