BLOGIHAASTE: KOLME HYVÄÄ
Meidän oman bloggaajan Rakkaudella Henna tekemä Kolme hyvää -haaste on kiertänyt huimaa vauhtia niin pienempiä blogeja, kuin Suomen suosituimpiakin blogeja. Meidän Henna on muuten ehdolla Indieplacen Blog Awardsien tulokkaana ja pääset äänestämään hänet voittoon tästä. Minut mukaan haasteeseen pyysi uusi Stoorilainen Elämän Raukkautta -blogin Mari, joka kärsii aivovaurioista ja on Pekka Hyysalon tapaan päättänyt elää mahtavaa elämää. Kolme hyvää haasteen tavoitteena on pysähtyä miettimään hetkeksi mitä hyvää omassa elämässä on 🙂
KOLME HYVÄÄ ASIAA PÄIVISSÄNI
Aamulla pitkään nukkuminen. Teen osa-aikatöitä kenkäkaupassa sekä lastenhoitajan töitä ja se tarkoittaa sitä, että yleensä työpäivä alkaa vasta 13-15 aikaan ja saan melkein joka päivä nukkua pitkään, joka on ihan parasta. Mieheni työt alkaa aina vasta 11:00 eli saadaan aina yhdessä kölliä ainakin 9:30 saakka. Toki minulla on myös joka viikko ainakin yksi aamuvuoro, jolloin herään viideltä, mutta se ei haittaa, koska muuten saan nukkua. Nukkuminen on vaan niin best vai mitä? 🙂
Yhteiset iltapalahetket. Syömme joka ilta mieheni kanssa yhdessä iltapalaa, josta on kehittynyt meille jo traditio. Tehdään iltapalat ja katsokaan telkkaria ennen nukkumaan rauhottumista – parasta! Meillä on tiettyjä ohjelmia, joita katsotaan aina yhdessä tallenteista ja niitä ovat esim. Napakymppi, Suomen huutokauppakeisari, Putous, Posse, Haluatko Miljonääriksi – laatuviihdettä siis 😀
Koti. Rakastan istua läppäri sylissä sohvalla ja katsoa ikkunasta luontoa. Tykkään meidän kodista ja olen niin onnellinen, että muutimme rivitaloon viime keväällä, joka tuntuu ihan kuin omakotitalossa asuisi. Meillä on yksi seinä pelkkää ikkunaa ja aina ihailen ja ihmettelen miten luonto muuttuu sekä meidän takapihalla tallustelee aina naapurin ihana valkoinen kissa, jota seurailen ikkunasta 😀 Kohta tulee se hetki, kun takapihan omenapuut alkavat kukkimaan ja sitä odotan todella kovasti – jos saisi vaikka tänne blogiinkin jotain kauniita kuvia.
KOLME HYVÄÄ ASIAA MINUSSA
Toisten huomioon ottaminen. Otan aina toiset ihmiset hyvin huomioon ja en pelkää antaa toiselle kehuja tai piristää toisen päivää. Kehun voi saada asiakas, ystävä, sisko, äiti – tai kuka tahansa. Toisen huomioiminen voi piristää ihmisen koko päivän ja mielestäni pieni huomio ja piristäminen ei ole mitään itseltä pois – päin vastoin, miksi emme voi huomioida toisiamme enemmän ja antaa vaikka kaupassa vastaantuleville pientä hymyä yms!
Luovuus. Olen aina ollut todella luova ja innostun helposti uusista jutuista. Päässäni mylvii päivittäin vaikka mitä ideoita koskien blogia, elämää ja työtä. Mielessäni on pyörinyt jo kuukausien ajan hyväntekeväisyysmuotinäytöksen järjestäminen Dewi Ry:lle eli kodittomien kissojen yhdistykselle – mitä mieltä pitäiskö minun sellainen toteuttaa? 🙂
Paineensietokyky. Mulla on aina ollut todella hyvä paineensietokyky. En mene stressaavissakaan tilanteissa totaalisen paniikkiin vaan löydän aina asiasta kuin asiasta ns. punaisen langan ja jos jokin suunnitelma ei toteudukkaan, niin osaan nopeasti ratkaista ongelmia ja pysyä rauhallisena.
KOLME HYVÄÄ ASIAA ELÄMÄSSÄNI
Kreikan matka. Lähdemme toukokuussa kaveripariskunnan kanssa Rethymnoniin, Kreetalle. Tämä on ensimmäinen yhteinen ”lämpimän maan” matkamme mieheni kanssa, sillä olemme käyneet vain kaupunkilomilla talvisin Budapestissä ja Puolassa. Olemme molemmat unelmoineet yhteisestä rantalomasta ja nyt se toteutuu, jee!
Kengät. Olen kenkäkaupassa töissä ja olen ostanut jo vaikka mitä ihania kevät / kesäkenkiä. Odotan niin paljon, että kevät tulee ja saan laittaa jalkaani ihanat vaaleanpunaiset rusettiloaferit.
Ihmiset. Minulla on elämässäni niin ihania ystäviä ja sukulaisia. Kaikki pitävät toistensa puolia ja varsinkin itse olen saanut todella paljon tukea ja tsemppiä ystäviltä ja perheeltä.
KOLME HYVÄÄ ASIAA TÄNÄ VUONNA
Mut valittiin Keskisuomalaisen edustusbloggaajaksi. Olen blogannut Stoorilla nyt noin 1,5 vuotta ja alkuvuodesta minut valittiin Varsinais-Suomen edustusbloggaajaksi. Edustusbloggaaja toiminnan pitäisi alkaa muutaman kuukauden kuluttua ja odotan innolla mitä kaikkea se pitää sisällään ja mitä kaikkea kivaa se tarkoittaa myös teille lukijoille 🙂
Työtilanne. Minulla loppuu määräaikainen työsopimus aivan kohta ja olen kohta siinä tilanteessa, että töitä ei välttämättä ole. Toisaalta tilanne on ahdistava, mutta ajattelen tätä niin, että nyt minulla on kaikki ovet avoinna ja voin tehdä mitä vain. EDIT: tätä postausta kirjoittaessani minulle tarjottiin töistä jatkosopimusta – näin nopeasti voi tilanne muuttua 😀
Perheretki. Pikkusiskoillani ja äidilläni on syntymäpäivät toukokuussa. Emme ole koskaan oikein tehneet mitään erityistä, sillä olemme aikaisemmin asuneet eri kaupungeissa, mutta nyt keksisin, että tänä vuonna teemme perheen kesken seikkailuretken yöpymisineen Turun Vepsän saarelle. Reissusta kirjoitan sitten vielä blogiin, sillä Vepsän saari on yksi mun lempparipaikoista.
KOLME HYVÄÄ ASIAA BLOGISSANI
Rehellisyys. Kirjoitan kaikesta rehellisesti ja kirjoitan vain sellaisista jutuista, jotka kiinnostavat minua. Olen esim. saanut testiin paljonkin tuotteita, jotka eivät ikinä päädy blogiin, koska en ole niistä pitänyt ja siinä periaatteessa aion pysyä aina – en suosittele mitään, mistä en itse pidä!
Positiivisuus. Haluan kirjoittaa positiivisia ja piristäviä juttuja sekä jakaa vinkkejä ihan tavalliseen arkeen. En yritä olla mitään mitä en ole ja blogissani ei nähdä mitään pinnallisuutta vaan Diiskuneiti on mitä on – maalaistyttö, joka yrittää elää onnellista elämää.
Lukijat. Olen ollut nyt useamman kuukauden Stoorin luetuin bloggaaja, josta haluan kiittää teitä, jotka luette mun blogia – kiitos! En seuraa itse juurikaan kävijämääriä etten saa blogimasennusta eli sitä, että blogia lukee vain äiti ja kaksi kaveria 😀 Mutta onneksi juttuni ovat kiinnostaneet monia ja olisi kiva kuulla onko jotain mistä haluatte, että kirjottaisin?
KOLME BLOGGAAJAA, JOTKA HAASTAN VASTAAMAAN
on ihana meikkibloggaaja ja hän tekee paljon myös Youtube -videoita. Ollaan vaikutettu Marian kanssa samaa aikaa vanhassa DailyChic portaalissa ja yhden kerran ollaan tavattu I Love Me -messuilla. Suunnitellaan kovasti yhteistä reissua Helsinkiin, jotta voisimme tavata ja tutustua kunnolla. Maria vaikuttaa superilta tyypiltä ja jutellaan paljon virtuaalisesti.
on yksi mun parhaista ystävistä ja hän osaa aina tsempata ja piristää minua. Reetta kirjoittaa muotiblogia ja vaikuttaa instagramin puolella. Reetta on aina tosi positiivinen ja on ihana seurata hänen yrittäjän arkea. Reetta tekee Suomen parhaimpia kynsiä ja ripsiä, joten kannattaa laittaa myös seurantaan hänen yrityksensä Facebook-tili.
on yksi monista bloggaajista, jota olen seurannut jo useita vuosia. Mona on aina todella pirtsakka ja tykkään katsella varsinkin hänen Instastory -videoita. Itselläni on kauhea vauvakuume, joten tykkään seurata Monan vauva-arkea. Mä en muuten tiedä, että missä kohtaa musta tuli vauvablogien seuraaja, apua! 😀
Jutellaan komenttiosiossa – mitkä on sun kolme parasta juttua tänä vuonna? 🙂
MUUMIEN IHANIMMAT MIETELAUSEET
Muumit ovat ihania vai mitä? Olen ollut Muumien fani lapsesta saakka ja olen sitä myös edelleenkin. Työskentelin Muumimaailmassa pari vuotta vuoropäällikkönä, joka oli jokseenkin unelmien täyttymys – sillä kukapa ei haluaisi työskennellä Muumilaaksossa! Muumi TV-sarjasta, sekä kirjoista on tullut bongattua Muumien ihania mietelauseita ja keräsin nyt yhteen omat lempparini. Muumien mietelauseita voi käyttää esimerkiksi synttäri-, ja onnittelukorteissa ja monet käyttävät niitä myös hääkutsuissa. Mietelauseista saa tehtyä myös vaikka seinälle kauniita tauluja 🙂
Muumien ihanimmat mietelauseet:

Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen. – Myy
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -Myy
Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu. – Muumipappa
Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan. -Muumipappa
Maailmassa ei ole koskaan järjestystä, eilen oli liian kuumaa ja nyt on liian märkää. – Hemuli

Voileipä tekee aina hyvää yöllä. – Muumipappa
Miten voi olla näin jano vaikka on juonut koko yön! – Muumipeikko
Minä tunsin itseni niin onnelliseksi, etten edes pelännyt tämän hetken menevän ohi. – Muumipappa
Voisin tehdä mitä tahansa enkä kumminkaan tee yhtään mitään. Voi miten hauskaa on tehdä ihan mitä haluaa. – Muumipappa
Jos pidät minusta lupaat poimia minulle kaikki tuikkivat tähdet tummalta taivaankannelta. Jos pidät minusta oikein paljon lupaat noutaa minulle hopeisen kuun taivaalta. Mutta jos rakastat minua et tee turhia lupauksia. – Nyyti

Kaikki hauska on hyvää vatsalle. – Muumimamma
Täyty pitää kiirettä, että ennättää elää, minulla on mennyt niin kovin paljon aikaa hukkaan! – Ti-ti-uu
Tämä tyttö ei väistä tai pelkää missään. Hän juhlii ja riehuu tai on ikävissään. Hän siitä niin tykkää ja siinä on syy. Hän on hurmaava, kiukkuinen, onnekas Myy. -Myy
Pikku Myy meni istumaan Nuuskamuikun viereen pikkusillan kaiteelle, pisti silmät kiinni ja hihkaisi: ”Minä tiedän! Me menemme naimisiin! Nuuskamuikkunen tippui kaiteelta veteen. – Myy

Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. – Mymmeli
Jos minä löytäisin jostain tarpeeksi pienen poikaystävän minäkin olisin kevytmielinen. -Myy
Apua! En minä jaksa kantaa näin painavaa vaimoa! –Muumipappa
Minä en jätä huomiseen mitään, minkä voin tehdä tänään. -Myy
Minä en siedä sitä, että toiset nukkuvat, kun minä olen hereillä, vaikka ei päin vastoinkaan ole lainkaan hyvä. -Pikku Myy

Rahalla ei voi ostaa nuoruutta. -Pikku Myy
Vakiintunut elämä ei tarjoa mitään jännityksiä. -Pikku Myy
Oli nainen kuinka kaunis tahansa, hän haluaa aina olla hivenen kauniimpi. -Muumimamma
Ikinä ei tule aivan vapaaksi, jos ihailee toista liikaa. Sen minä tiedän. -Nuuskamuikkunen
Sisimpäni suorastaan kiljuu kahvia! -Muumipappa

Älä ajattele ikäviä asioita, se on minun mottoni! -Niiskuneiti
Minä en poimi kukkasia enkä lahjoita kenellekään suklaarasioita. Minä popsin suklaat itse! -Nipsu
Kiltit lapset näkyvät, mutta eivät kuulu. -Viljonkka
Aikuiset eivät laske liukumäkeä. He pelkäävät, että näyttävät hassuilta. -Muumipeikko
Minä en siedä lääppimistä, minä tahdon paljon lahjoja! – Pikku Myy

Kommentoi alle oma lemppari Muumi-sitaattisi? 🙂
SEURAA DIISKUNEITI-BLOGIA:
LUE MYÖS:
Mainos: Uutisankka.
https://uutisankka.com/tv/miksi-muumit-ovat-niin-suosittuja-tasta-syysta-muumibuumi-ei-ota-laantuakseen/


7

