LEFFASUOSITUS: NETFLIX IBIZA
Tulin yksi ilta töistä kotiin ihan kuolleena ja ajattelin, että en kykene muuhun kuin kaatumaan sohvalle. Poikaystävä oli sopivasti pois kotoa ja sain vallata sohvan sekä telkkarin kokonaan itselleni. Avasin Netflixin, joka ehdotti minulle uutta Ibiza -elokuvaa. Luin nopeasti juonen: ”kolme kaverusta ovat Espanjassa ja he voivat tehdä ihan mitä huvittaa. Harperille se tarkoittaa lintsaamista töistä, jotta hän voi lentää Ibizalle ja etsiä edellisiltana tapaamaansa ihanaa maailmankuulua DJ:tä.” – OK, eli juonen perusteella leffa kuulosti hyvältä aivot narikkaan viihteeltä työpäivän jälkeen.
En ehkä odottanut, että elokuva olisi mitenkään ihmeellinen vaan perus aivotonta hömppää, mutta elokuva olikin ihan törkeän hyvä ja mulle tuli kauheat flasbackit omaan nuoruuteen (nythän olen muka jo niin vanha 31-vuotias) 😀 Matkusteltiin nuorempana usein ystävien kanssa Euroopassa, käytiin klubeilla, ihastuttiin, rakastuttiin, hulluteltiin ja ennen kaikkea biletettiin. EDM-musiikki on ollut mulle tärkeää ja lähellä sydäntä jo teinistä saakka ja se, että elokuva perustui EDM-musiikin ympärille sai mun ihon elokuvan aikana ihan kananlihalle.
Tarina oli ihana, hauska ja herätti ainakin itsessäni tuttuja tunteita ihastumisen suhteen ja muistoja siitä, kuinka ollaan joskus istuttu klubi-illan jälkeen välimeren rannalla auringon noustessa jo ylös. Vaikka nykyään olenkin aika kalkkis ja biletys on varjo vain, niin oli ihanaa, kun elokuva sai vanhat muistot ja fiilikset pintaan. Elokuvan jälkeen mietinkin pitäisikö repäistä ja lähteä vielä viimeisen kerran ennen vauvatouhuja Ibizalle bilettämään. Olen aina halunnut Ibizalle, mutta aina matkaa varatessa ollaan lähdetykkin jonnekin muualle kuin sinne.
Leffan jälkeen mun oli pakko heti saada käsiini elokuvan soundtrack eli leffassa soitetut kappaleet. Varmaan pari tuntia googletin ja löysin mun lempparibiisit leffasta, jotka ajattelin jakaa nyt tässä teillekin jos joku muukin rakastui leffan musaan.
Oletko sinä jo nähnyt Ibiza -elokuvan ja mitä itse pidit siitä? Kukapa ei haluaisi lähteä Ibizalle ja rakastua esim. Armin Van Buureniin 😀 Leffan pääset katsomaan omilla Netflix tunnareillasi tästä!
TESTISSÄ: ATTITUDEN EKOLOGISET PESU- JA PUHDISTUSAINEET
*Sisältää mainoslinkkejä
Sain PR-näytteinä kokeiluun kanadalaisia *Attitude -sarjan kodin puhdistusaineita. Tuotteet pääsivät heti testiin, kun tehtiin miehen kanssa kotona suuri kevätsiivous. Attituden tuotteet ovat valmistettu Kanadassa ja sarjan kaikki tuotteet ovat ekologisia ja hiilidioksineutraaleja joka tarkoittaa: ”ei huolta raaka-aineista”. Tuotteiden pakkaukset ovat ihan äärettömän söpöjä, sillä jokaisessa pakkauksessa on jonkin eläimen tai hyönteisen kuva. Näitä purkkeja kehtaa siis esitellä kotona, vaikka en normaalisti tykkää pitää mitään puteloita näkyvillä, niin tiskiaineen olen jättänyt esille tiskipöydälle.
Attituden tuotteet ovat:
- Vegaanisia.
- Hypoallergeenisiä eli eivät aiheuta allergiaa.
- Tuotteiden tuoksut tulevat luonnon omista raaka-aineista.
- Attitude -sarja on saanut Pohjois-Amerikan arvostetuimman ympäristösertifikaatin.
- Pakkaukset on tehty HDPE-muovista, joka on helpoin muovituote kierrrätystä varten.
- Tuotteet maksavat noin 5,99-18€ ja niitä myy Ruohonjuuri. Perehdy tuotevalikoimaan tästä.
Meidän kevät-siivoukseen kuului suurena osana terassin siivous, joka oli talven jälkeen ihan kamalassa kunnossa. Ihme, että olkkarin ikkunoista näki edes terassille mitään 😀 Mies pesi oma-aloitteisesti ikkunat ja ojensin hänelle Attituden ikkunanpesuaineen ja sanoin, että pese tällä. Tämä oli hyvä testi, sillä mies olisi kyllä heti vinkunut jos aine ei olisi toiminut. Mitään vinkunaa ei kuulunut ja ikkunat tulivat kirkkaiksi, joten tämä tuote pääsi ehdottomasti meillä jatkoon ja vielä olisi tarkoitus pestä tällä myös makuuhuoneen ikkunat.
Meillä on astianpesukone, mutta paistinpannut, viinilasit, eväsrasiat ja sun muut pestään aina käsin. Lidlistä ostettu tiskiaine veti sopivasti viimeisiään ja pääsin testaamaan Attituden tiskiainetta. Tiskiaine vaahtoaa paljon ja puhdistaa lian hyvin myös rasvaisesta paistinpannulta. Keittiön siivoussuihketta olen käyttänyt yleispuhdistusaineena ja olen sillä pyyhkinyt mm. pölyjä sekä pesin samalla aineella mm. terassin kalusteet. Olen ollut super tyytyväinen siivoussuihkeeseen ja se jää ehdottomasti käyttööni.
Sain testiin myös *Attituden pyykinpesuaineita. Pyykit ovat tulleet näillä pesuaineilla puhtaaksi ja pehmeäksi. Pesin tänä aamuna näillä pesuaineilla valkoisen pöytäliinamme, joka on nyt terassilla kuivumassa ja huomasin juuri, että lintu on päästänyt pöytäliinan päälle kunnon ripulit – joten ei muuta kuin pöytäliina uudestaan pesuun 😀 Ainoa asia mistä en pitänyt näissä pyykinpesuaineissa on niiden tuoksu, joka on jotenkin tunkkainen. Kaipaisin tuoksuun enemmän raikkautta ja kukkaistuoksua, mutta makuasioista ei voi kiistellä 😀 Ainoa näistä Attituden tuotteista joka ei vakuuttanut minua oli kylpyhuonesuihke. Tuote lupaa poistaa kalkin, mutta ehkä meillä on vaan niin kalkkiset hanat etteivät ne lähteneet puhtaaksi tai sitten tämä tuote ei vaan ollut tarpeeksi tehokas. Tuotetta voi kuitenkin käyttää muutenkin vessan puhdistukseen, joten olen pessyt tällä lavuaarit ja pöntön.
Jatkoon näistä tuotteista pääsivät
- Astianpesuaine.
- Keittiönpuhdistussuihke.
- Ikkunanpuhdistusaine.
Kaikki tuotteista eivät miellyttäneet minua tuoksunsa tai tehokkuutensa takia. Vaikka pyykinpesuaineissa tuoksu ei miellyttänyt minua, niin teho oli hyvä ja mietinkin, että ehkä mielummin käytän silti ekologisia puhdistusaineita, kun mietin pinnallisena miltä mikäkin tuoksuu. Luonto on tärkein ja siitä täytyy pitää huolta. Kaikki Attitude -tuotteet auttavat omalla osaltaan taistelua ilmaston lämpenemistä vastaan.
Oletko sinä kokeillut *Attituden ekologisia pesuaineita? 🙂


6






